The youth is wasted on the young

Jag lyssnade på Alex och Sigges podcast i förra veckan och då konstaterade Sigge detsamma som min rubrik idag säger. Ungdomen-då man skulle kunna hinna med hur mycket som helst-kastas bort på de unga. De unga som allt för oftast inte ooorkar. 
 
För ytterligare en vecka sen så var jag på mitt favvopass på Apalby: Pump följt av Step. Asjobbigt, men även aproligt! In på Steppasset kommer två unga tjejer som bara vill vara med och testa lite. Ursnygga träningskläder, matchade från topp till tå! De ser ut som att de aldrig gjort annat än att träna och testa nya sätt att förbränna kalorier. Smala också, såklart, eftersom ungdomen alltid i alla tider slängts bort på att fixera sig på utsida istället för insida. Hur som helst, Stepen var inte svår, men jobbig. Det var enkla bassteg, som även en 60-årig farbror klarade av trots dålig koordination, kombinerade för att träna kondition mer än avancerade rörelser. Hängde tjejerna med? -Nix! Försökte de ens? -Nix! Efter fem minuter satt de längst bak och suckade och himlade med ögonen, efter femton hade de lämnat salen. 
 
Okej, jag vet att det kan vara tufft med nya pass, men jag kunde inte låta bli att hädiskt tänka att det är så här det är idag: om jag inte får omedelbar feedback, resultat, nedladdning, uppladdning-då skiter jag i det! Ja, inte jag, oftast inte jag i alla fall, men jag ser det varenda dag på jobbet. Att arbeta med ungdomar är fantastiskt och jag skulle inte för mitt liv vilja göra något annat, men ack så otåliga de är! 
 
"The youth is wasted on the young", sa Sigge Eklund och refererade då till hur hans egna kvällar ser ut. Han berättade hur han, efter han lagt barnen, är så uppe i varv att han hinner med att se några avsnitt av en eller två favoritserier, läsa en bok, bada osv. Jag minns inte exakt vilka exempel han gav men jag vet hur mina kvällar ser ut. När Isak väl somnat så ser jag gärna ett eller tre avsnitt av någon serie, gärna West Wing tillsammans med Daniel, annars nån av de serier jag alltid ligger efter med. Jag kollar mailen både en och sju gånger, skickar kanske två jobbmail och ett privat, läser i en av de två eller tre böcker jag håller på i, hinner ibland träna och idag har jag till och med hunnit blogga. Den tiden då jag hade tid, när jag var ung, då hann jag bannemej ingenting! Ge mig mina ungdoms minuter så att jag kan plussa på dem på mina 30 plus år nu istället, jävlar vad jag skulle vara effektiv. 


Kommentarer
Ullrika

Med åldern kommer visheten, och tröttheten :)

Hittade hit av en slump, kommer gärna tillbaka. Och grattis i efterskott!

Tjo!

2013-04-29 @ 19:19:56
URL: http://ullrika.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0