Nyårsafton 2006

Jag är nog ingen rolig människa egentligen, i alla fall inte när det kommer till sånt här med saker man "bör göra". Idag är det nyårsafton och jag bestämde nog egentligen redan i oktober att jag inte skulle göra nåt alls den här nyårsaftonen. Just då så kanske jag inte trodde att det skulle bli så i slutänden, men desto närmare 31a december har kommit desto mer har jag insett och förlikat mig med att det enda jag verkligen vill göra denna kväll är - ingenting alls. Jag hade alternativ, det är inte det, jag hade egentligen flera stycken, även om somliga krävde att jag skulle åka långt. Men, nej. Jag blev uppskriven på jobb på Ica mellan 13 och 19 idag och det kändes helt okej redan från början. Sluta 19 kan man göra och ändå hinna göra roliga saker också. Det är bara det att jag inte vill/orkar/känner för att göra något annat än just det jag gör jsut nu.


Jag har lagad jättegod mat åt mig själv, jag har tittat på Grevinnan och Betjänten för första gången sen jag var liten (och för första gången verkligen förstått vad hela spektaklet går inte på egentligen, något jag inte förstod när jag var liten, hur man kan tycka det är roligt år efter år kan jag inte förstå, och jag kan heller inte fatta att små barn tittar på det där fyllot år efter år.) Jag har köpt godis på stora godisbutiken som jag nu nästan mår lite illa av, och nu tittar jag på När Harry träffade Sally, en alldeles för bra film för att glömmas bort. Kanske kommer jag att titta på Ring klocka Ring vid tolvslaget också, eller så kanske jag sover, den är faktiskt inte helt omöjligt. Jag är inte imponerad av fyrverkerier alls. Jag tycker det är drygt att det smäller ute hela tiden och jag inte kan släppa ut katten pga risken att han ska bli rädd och springa bort av alla smällare. Jag har inte klätt upp mig, jag har ingen alkohol hemma, jag har inte ens ätit den efterrätt jag ju faktiskt hade planerat att äta. Jag är helt enkelt inte mycket för sådant här. Nästa år hoppas jag att jag gör något helt annat. En besked som kom över sms nyss visar att man faktiskt kan göra andra saker på nyårsafton än detta, eller att vara på en vanlig fest. Nu vet jag inte om jag får uppleva detta nästa år, men det var i alla fall roligt.


Planen för resten av kvällen är att se på filmen så länge som jag orkar, jag är ju ingen fantast av att titta på tv heller. Sen ska jag läsa i Eragon, som faktiskt börjar bli riktigt spännande. Sen ska jag dricka min Float och till sist ska jag gå och lägga mig - när jag är trött - och då spelar det ingen roll vad klockan är.

Gott nytt år alla mina vänner och alla jag inte känner, jag hoppas att 2007 blir det bästa året för alla.


Jag lever med längtan och även en del abstinens.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0