Om snö snö och åter snö

Jag är så trött på vintern! Och ja, jag vet att ni nu sitter där hemma och nickar och säger "jaja, men det är hon inte det minsta ensam om". Det tror jag inte heller... Jag vill bara få skrika ut lite granna;att jag är så -jävla-trött på vintern! Jag är så trött på att det först inte kom någon snö alls och att det nu har snöat mer eller mindre konstant i två veckor. Det räcker nu! Idag är inget undantag. Precis när Frida ringt mig och sagt att vi kan gå ut och gå lite, för det är ju så fint väder så kikar man ut genom fönstret och inser att det snöar lappvantar nu igen! Det var verkligen kanonfint väder alldeles nyss. Klarblå himmel och fem plusgrasder enligt min termometer i köket. Men nähä.. typiskt!


Alla pratar om att att nu! Nu är det inte lång tid kvar av vintern. Någon säger att det ska bli vår efter den 20e, och det är ju minsann inte lång tid kvar dit aaaalls. Snart så.. alla går runt och nästan gör tuppen upp åt varandra för att muntra upp i vinterångesten. Skitvinter *muttrar*.


Om jag hade bott kvar i Falun nu hade jag inte alls tyckt att det var lika jobbigt, men nu har jag ju flyttat mer söderut, då ska det inte vara så här så här länge. Om en månad fyller jag år, då ska det vara vår...jag fyller faktiskt år på våren! Då är det även påsklov och jag ska vara på väg in i min nya lägenhet. Om jag ser mig runt här hemma så finns det inte ett enda tecken på att jag ska flytta så snart. Det är en enormt skillnad på den här flytten och när jag flyttade i somras, då jag, för er som inte minns det, packade i över en månad. Och då menar jag seriöst packade.. nu har jag börjat rensa lite smått i skåpen, det är det enda.


Hur som helst så var det vintern det handlade om. Jag är trött på att skapa rutor och borsta snö, jag är trött på att stampa av skorna så fort man kommer ut, jag är trött på att ha vinterskor och vinterjacka, jag är trött på att vackla fram bara för att det är dåligt plogat överallt. Jag vill ha vår! Jag vill ha fågelkvitter, solen i ögonen (både på riktigt och i min ipod shuffle) och ljusa kvällar. Jag vill ha min gröna vårjacka och min vårväska, jag vill kunna lämna den tjocka tröjan hemma och jag vill få sitta i solen....även om jag det ger mig soleksem. Hopplösa jävla vinter!


"Mina föräldrar är i Thailand", sa jag. "Vilka svin", sa min chef. Mer än så behövs inte sägas.


Dagens låt: "happy birthday" med Flipsyde/Piper. För att jag tappade greppet precis då.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0