Framtidsutsikter?

En liten kort dikt jag läst många gånger lyder

Vad ska den här lilla flickan bli när hon blir stor då? - Man!


Nu ska jag inte bli man när jag blir stor, för det behövs inte, för jag kan fixa själv. Idag har jag rensat avlopp... jävligt manligt måste jag säga ;D Fast kombinerat med te i mängder, ett nytt vardagsrumsbord (som jag satte ihop själv igår tackar så mycket) och god couccoussallad så utgör det nog kärnan av - Jag.


Är det så här det var meningen att det skulle vara? Det är inte så dumt egentligen, jag bara undrar. Frida o jag såg igår den där reklamen om "tänk om man kunde hälsa på sig själv i framtiden". Hon sa att hon hade velat hälsa på sig själv när hon var 14 för att berätta att allt skulle ordna sig. Jag tror inte att jag har kommit dit än, men jag tror att jag skulle vilja få en liten, liten inblick i hur mitt liv ser ut om 10 år. Bara för att, förhoppningsvis, lugna mig själv. De dagar jag stressar upp mig är fortfarande inte roliga. Men en dag som igår är jag lugnare än en blank sjö på sommaren. Det här är bra. Jag har gott te och smarta förvaringslösningar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0