Renovering och sambo

Om min dator hade velat vara kompatibel tillsammans med den här bloggen, så att jag hade kunnat ladda upp foton, så skulle ni få se kort på när D målar element inne i badrummet. Så, över ett år efter utsatt tid så är det faktiskt äntligen renovering av badrummet här hemma. Det känns bra att göra något tillsammans liksom, eftersom det är min lägenhet från början och han har flyttat in här, så behövs det nog de här sakerna för att göra den till vår nu istället. 
Så, min längehet luktar återigen målarfärg och jag tycker det är -mysigt-på nåt sjukt sätt. Egentligen är det inte så mysigt att inte ha något fast lyse på toaletten, eller att låna duschen hos grannen, men jag tycker om det ändå. Det blir vitt, och förhoppningsvis svart, eftersom det är planen på färger vi ska ha där inne. Idag ska det letas skåp på allvar. 

Vi har även möblerat om lite granna i vardagsrummet, samt fått ut ett bord i köket, och därför också satt upp hyllor på väggen. Allt för att det ska gå att bo 2 pers här (och en katt, även om han envisas med att tro att han bor hos grannen).

Beställningsorgier i övrigt: hämtade min stringhylla som jag köpt via tradera igår, beställt höst och vinterkläder via både HM och Ellos, Harry Potter på engelska hämtades ut igår och vi beställde även ett nytt USB-modem (typ) till D. Jag tror det var allt.... Så, fattig på sikt. Vi ska beställa ett fadderbarn också, om det nu kan räknas in bland beställningarna.

Livet har förändrats, även om det fortfarande är ofattbart. 


Kommentarer
nil

så hemskt är det inte att ha stearinljus i badrummet, även om det kan förvärra saken lite när man ska göra iordning sig :P men tycker det låter jättebra det där. härligt att det händer saker! och jaaa, jag behöver verkligen skolan, i agree.

2007-08-09 @ 14:18:25
URL: http://headspace.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0