Förvirrande vägskäl

Jag funderar på att göra något nytt.
Jag funderar på att inte vara kvar där jag är i nuläget.
Jag funderar på saker som jag hade tänkt att det skulle dröja mycket längre tid tills jag skulle behöva tänka på.

Igår ställdes saker på sin spets och nu känner jag att jag står vid ett vägval. Tyvärr finns det inte så många olika vägar än, utan bara ett vägskäl där en väg ligger öppen och de andra inte är plöjda och asfalterade än, snarare stigar som förirrar sig in i en skog jag inte känner till (den enda skog jag känner till är den bakom min gamla högstadieskola i Oxelösund, så det är inte så svårt...).

Jag ser framför mig hur de sista veckorna på jobbet kommer att bli och med förfäran ser jag också hur våren kommer att bli. Jag har varit lyckligare över att gå till jobbet än vad jag är idag, om vi säger så.

Nytt jobb, anyone?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0