Lycka

...är att komma hem och hitta ett brev på dörrmattan som jag inte kunde placera i något sammanhang alls. Tänkte att det kanske var en trave julkort från någon jag skänkt pengar till, eller kanske en information om hur jag ska kunna använda motorvärmaren vi fått på parkeringsplatsen här vid vår nya lägenhet.

Öppnar nyfiket kuvertet och ut trillar en ny platta med min superduperfavoritordkonstnär: LOKE. slänger in skivan i spelaren i köket innan jag ens tagit av mig jackan och tittar igenom texthäftet för att se vilka låtar som kommit med som jag redan hört. Till min stora glädje fanns flera av mina live-favoriter med! Redan när jag läser igenom "tack till"-sidan så beslutar jag att detta måste få läsas upp. Fasen, den mannen är en poet och språkböjare av rang! Det finns så mycket att hämta, att bli inspirerad av och att njuta av i dessa texter. Jag hoppar runt i köket av det lyckokaos som sprider sig i hela kroppen!

Tusan, det var länge sen jag lyssnade på Loke, men nu sitter han fast i spelaren igen.

Tack!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0