Nyårskrönika 2007

Eftersom jag i morgon packar in sambo, finkläder och present i bilen och åker iväg för att gråta en skvätt (av glädje såklart) då en av mina äldsta vänner går vägen fram till altaret, så passar jag på att skriva min nyårskrönika idag, en dag för tidigt.

2007 var året då:

jag insåg att marit bergmans låt "this is the year" ÄNTLIGEN fick slå in på riktigt. Så många år som jag önskat att det HÄR året skulle bli "this is the year", och så har det inte blivit det.

jag blev sambo. Ja, jag vet att det hände sent på året, men det är fortfarande det största som hänt mig i år, så det måste få stå högt upp på listan.

jag blev stor nog, och mogen nog, att erkänna ordentligt att jag VILL vara fler än bara vi.

körde MYCKET bil på sommaren. Många långa resor blev det, västkusten 3 gånger om tar på bensinen.

ställlde in semester i Strömstad med Camilla pga det otroligt dåliga vädret i somras.

bestämde mig för att -inte- ha ett träningskort som bränner som dåligt samvete i plånboken och har aldrig mått så bra psykiskt av att jag inte tränar regelbundet.

jag åkte tillbaka till Paris efter 10 år, denna gång tillsammans med mamma och moster. Därmed också året då jag faktiskt semestrade med min mor på flera flera år.

jag egentligen kanske tog ett riktigt farväl av Falun, då den fasta anledningen till att åka dit minst en gång i månaden flyttade hit.

min storasyster gifte sig och jag insåg att "fan vad vi blivit stora" inte längre bara är ett uttryck, utan också en sanning.

jag sommarjobbade för sista gången (?) *håller tummarna*

flyttade tillbaka till Hammarby och 5e våningen igen och därmed skaffade min allra "riktigaste" lägenhet, där vardagsrum är vardagsrum och sovrum sovrum och köket faktiskt har plats för fler än 2 personer.


Årets livekonserter var inte många, men väl bra: Loke en sommareftermmiddag och Lasse en höstkväll. (jag kan faktiskt inte komma på att det varit fler) Jo, jag tror att Laleh var i år också...eller? Om det var det så var det i alla fall fantastiskt bra.

Året var också (inte helt olikt förra): Loke, Laleh, Lasse, kent, Anna Ternheim, REM, 90-tals eurodisco och Sahara hotnights i bilen.

2007 bjöd också på: ny harry potter film, flera besök i Falun, Oxelösund och Varberg. Ett regnigt och kallt Långö över midsommar och ett inte allt för varmt sista veckan - helt enkelt inte någon riktig Långö-sommar. Ikeashopping, postordershopping, min första slipsknut, mycket fredagsfika på stan, en jäkla massa jobb såklart, ett avslut på harry potter sagan och sorg direkt kopplad därtill, lost-uppbrott och heroes-nyfikenhet och ytterligare en grön december.

Sammanfattningsvis vill jag nog ändå stå fast vid introt till denna ihopknytning av året:
 This is the year.

och jag hoppas nästa blir ännu bättre, om det går


Kommentarer
Anders

Du har väl inte missat att Marit konstaterat i en krönika att "2007 bara var en förfest till 2008"?

2007-12-31 @ 03:36:33
josefin

Hej Ulrika!

Jag googlade på Syd Långö, eftersom jag förhoppningsvis ska åka dit till sommaren. Då hamnade jag hos dig och undrar därför: vad gör man på Syd Långö om det regnar hela veckan (har sommaren -07 i färskt minne)? Varför är det så fantastiskt på Syd Långö? Hemskt tacksam för svar!

/Josefin

2008-01-15 @ 09:00:32
Ulrika

Hej Josefin. Jag svarar dig gärna, men hur ska jag göra det om jag inte fått en mailadress? Hör av dig igen.

2008-01-20 @ 17:50:07
josefin

Vad snällt! Här kommer min mailadress!

2008-01-21 @ 12:15:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0