9 miljoner och ändå för få?

Sverige är ett ganska litet land, det bor ju faktiskt bara ca 9 miljoner människor här, ändå är det tydligen alldeles för få. På mitt jobb har jag en kollega, vars svärföräldrar bor i Falun och som båda arbetar på samma skola som jag gjorde min sista praktik på för två år sen. Till och med i samma arbetslag som min dåvarande handledare, så jag visste precis vilka det var också när han berättade vilka de var. Det är vid sådana tillfällen som min hjärna på nåt sätt får ett bakslag och jag har svårt att fatta hur jävla litet det här landet egentligen är, 9 miljoner människor och ändå händer liknande saker alldeles för ofta tycker jag. Det är som att alla människor på något sätt har en länk till varandra. Hur kan 9 miljoner inte räcka?


Var för övrigt inne på Zetterlunds idag, i brist på andra affärer att gå i och där passade jag på att kika lite på hur Barbiedockorna nu för tiden egentligen ser ut. Och, allvarligt, vem är det egentligen som köper en "California Barbie" som luktar coccossolkräm? Vem?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0