"Mogon nog att prata pension"

Jag har tänkt på den där reklamen en del senaste dagarna och kan bara konstatera att om någon frågade mig om sådana saker som de skulle kunna ha med i sina reklamfilmer så skulle jag bara kunna plocka ut delar ur mitt liv och servera dom med idéér. Idag är inget undantag kan jag lova er. Jag jobbade på mitt extrajobb, sen handlade jag och tyckte det var suveränt att få handla lite nu när lönen kommit. Efter det var det raka vägen hem då jag återigen fick bevisa att jag är superwoman. 2 stora kassar, 2 blompåsar och en förpackning under armen. Jag klarar mig själv och hör sen *skrattar*. Fan, ibland är det tragiskt hur jag kan ge mig bara den på att det SKA gå. Efter det tvätta, städa, rensa varenda skåp jag råkade öppna. Det var illa den här gången, det var så att jag fick tvinga mig själv att till sist sätta mig i soffan. Så här sitter jag, med datorn i knät och har tittat på en repris av Så ska det låta. Eller inte ens tittat, det är bara en ursäkt, för då är ju i alla fall tv'n på. Illa! Varför har jag glömt hur man tar det lugnt? När glömde jag hur man slappnar av och inte har 100 projekt på gång samtidigt. Just nu:


- repetera franskan från högstadiet för mitt eget höga nöjes skull
- planera upplägg för C-uppsatsen i Litt vet.
- inköp ny soffa och slänga ut den gamla, sånt krävs planering
- rensa och slänga överallt
- och givetvis operation jämnvikt, the neverending story



Just nu går Phone booth på 3an, jag kikar litegranna. Äcklet lånade ju min film innan jag ens hann titta på den, för hundra år sen, i ett annat liv.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0