Nyårskrönika 2006

Det är läge för att sammanfatta 2006, stoppa ner året i en kartong, ställa upp på vinden (jag har ingen vind, däremot en överfull källare, så jag skulle faktiskt behöva lite vind jag med) och plocka in 2007 med öppna armar. Så, för att sammanfatta 2006 så var det året då jag:


upplevde min första vinter i Västerås, och saknade Faluns vackra vita siluett om vintrarna.


var med om den första riktiga våren på länge, och var glad att jag inte var kvar i Falun.


hade mitt första betalda sommarlov, en tid jag trodde skulle tråka ut mig till max, men som bara sprang iväg.


började färga håret mörkare igen, efter alla år som blond.


köpte min första lägenhet och därmed drog på mig det vuxenpoängsstinna bolånet.


skrotade Sixtenbilen som gjort mig så lycklig och skaffade mig Renaulten som ännu är namnlös, men därmed icke personlighetslös.


återigen fann mig vara utan pengar för ofta.


skaffade mig ett till jobb, och återigen hade två jobb.


bestämde mig för att ta mina allra sista poäng från högskolan, på allvar den här gången.


nätdatade för mycket.


dissade och blev dissad.


återigen engagerade mig till max i något som gjorde att min fritid försvann.


började träna.


slutade träna.


gick ner nästan 10 kg


renoverade konstant i två veckor och insåg att det var något jag verkligen intresserar mig för.


åkte med Mats till Långö på midsommar, första året jag inte åker ner själv.


hörde kapten på riktigt en natt i augusti.


återigen såg flera goda vänner få barn, kanske detta år främst min äldsta barndomsvän.


festade med Camilla i tre dygn i Strömstad.


lärde känna, och tycka mer och mer om, Västerås.


avslutade året med att göra det enda jag inte klarat av under hösten-ta det lugnt.


cyklade omkull och slog mig rejält och därmed fasade för att jag skulle bli tvungen att ha cykelhjlälm.


hade förbannat ont i ryggen, gick hos sjukgymnast men inte fick hjälp och till sist kom till en sjukgymnast nr 2, som hittade felet och skickade in mig på rätt väg för att fixa till det onda.


inte var i Falun på hela sommaren.


var i Oslo på sommarens varmaste helg.


gjorde mycket mycket mera.



Årets spelningar bestod av: Basically the same, Marit Bergman, Petter, Loke, Lars Winnerbäck, Anna Ternheim, Tomas Andersson Wij och diverse dåliga band på Marres i Falun.



2006 var även året då jag lyssnade på: Lahle, Circus Miramar, The Sounds, Gnarls Barkley, Loke, Lasse, Anna Ternheim, Basically the same och Snook om och om och om igen. Jag är omöjlig när jag hittar ny musik, och även när jag håller fast vid gammal.


Året var även: Soduku på balkongen, balkongen över huvud taget, jordgubbar, bilen, jobbet och jobbhjulet som inte går att stoppa, hjärta och smärta, insikter, utsikter, mål och drömmar, vännerna och katten, lägenheten och möblerna, pengarna och solen, bristen på snö och mängden av snö, Västerås vs Falun vs Västkusten.



Nu är det dock 2007 och en ny amanacka hänger i köket, om ett år vet vi vad den fylldes av, men just nu är jag nöjd med att den är tom på historia.



Detta år lovar jag att:


inte sluta äta godis


fortsätta vara engagerad i det jag tar mig för


fortsätta äta rätt


fortsätta försöka röra mig


inte sluta bry mig om de jag älskar


inte sluta säga ifrån när jag tycker att något är fel


inte sluta berömma när beröm behövs


inte börja ljuga


renovera mitt badrum.


Kommentarer
Tove-Love

Sötaste vännen!
Det var verkligen en skön sammanfattning! Härligt att växla ord med dig på msn häromdagen...stöd och varma ord har alltid varit din starka sida.

Ville bara skicka en liten kraaaaaaaaam!

2007-01-11 @ 21:44:39
URL: http://toveella.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0