Viktiga sysslor och människor

Tydligen tog mina ord slut i samma ögonblick som jag skrev senast. Jag som hade lagt upp publishme.se som startsida och allt och ändå får jag inte ur mig ett enda ord på över 3 veckor. Illa!
Jobbet har börjat igen och sista resan till västkusten har gått för den här sommaren. Väl hemma drog vardagen igång och säga vad man vill, men visst börjar det bli lite kallt ute om mornarna? Vi är många på jobbet som kommer in vid åttatiden och mumlar om fingervantar. Även en dag som igår som skulle bjuda på "sommarvärme" krävde en tröja över linnet.
Gårdagen bjöd förövrigt (bjöd och bjöd, vi betalade nog en del också) på nya inredningsgrejer här hemma, matta, lampskärmar etc. Idag beställde vi tapeter till sovrummet. Vi boar in oss och trivs bara mer och mer. Mio har hittat ett nytt ställe att sova på - i ett skåp i köket där vi förvarar plastfolie och sådant där skräp, och Torsten har fått kompisar på gården. Kompisar som kommer och släpper in honom så nu måste jag köpa hem glass från glassbilen så att jag, likt tanten på min gård när jag var liten, kan bjuda på en glasspinne. Eller så struntar jag i det.

Igår var mina älskade systrar + sambo, - man, här och åt mat, spelade spel och hade allmänt trevligt hela kvällen. Det var fantastiskt roligt och jag ser fram emot nästa gång vi ska ses. Jag behöver er, kan ni inte flytta hit, Åsa och Tommy? Och Nil och Anders, måste ni flytta till Karlstad så att jag måste åka den där TRÅKvägen mellan Örebro och Karlstad oftare än jag redan gör? Västerås är också väldigt bra! (Ju fler jag får hit, desto bättre måste ju stan bli, eller hur?!)

Nu har jag skrivit och dövat mitt samvete, nu ska jag göra något annat vettigt.

Idag sorterade jag mina garderober efter färg....har jag för mycket tid eller för mycket kläder?


Kommentarer
Nil

haha, först och främst: tack för igår. det var extremt trevligt och det var trist att åka hem igen. angående vägen: ni får väl ta tåget! det är samma tråkiga väg men man kan sova samtidigt ;)

2008-08-31 @ 23:23:04
Tina

Vaaa??? Har du sorterat kläder efter färg?! Det har inte ens jag gjort och jag anser mig vara värst på det där med kläd-mani. Tydligen inte, jag är imponerad! Men däremot har jag sorterat efter klädmärke! Ha ha...

2008-09-15 @ 22:36:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0