Årskrönika 2008

2008 kommer jag kanske, kanske att komma ihåg som året som Gud glömde, men det finns också anledningar till att komma ihåg det året som gått och jag tänkte, på mitt vanliga traditionella vis, gå igenom vad som egentligen hänt i år. Så, år 2008 var året då:

mio

- Vi skaffade Mio, min lilla Mio. En skygg katt som vi adopterade från katthem i Stockholm. Det var en tragglig tid i början men det var det värt nu i efterhand när han inte längre springer och gömmer sig under soffan så fort man pratar med honom, utan snarare hoppar upp bredvid mig när jag ligger och läser på kvällen. Det är kärlek att ha en liten Mio, och att Torsten tidigt köpte läget gjorde allt mycket bättre.

fia, a och a

- Min gamla Annika gick och gifte sig i storslagen stil på nyårsafton och det verkar som att hennes bröllop äntligen har dragit ihop oss gamla 4 igen, för sen dess är kontakten mycket bättre igen. Här träffades vi i Sthlm i mars. Sen dess har Anna fått sin Edith, Annika sin Algot och Fia sin Lovis. 

London

- Jag åkte till England på påsklovet och hittade tillbaka till mitt engelskasjälvförtroende och även återknöt kontaktet med Ana från min högstadietid. Dock fick jag inga bra bilder på Big ben hur jag än försökte, en kamera tack!

Paris

- Jag återvände för tredje gången till Paris, den här gången tillsammans med mitt hjärtas kärlek. Det var ett par dagar av köande och blåst, men det var en underbar resa på alla sätt ändå. 

förlovning

- Eftersom min gamla dröm från när jag var 18 år gick i uppfyllelse 1a maj då vi slopade Jardin de Luxembourg för Notre Dame och gjorde som "alla andra" och förlovade oss där. Jag sa det när jag var 18: "Jag kan inte gifta mig här, men då kanske jag ändå kan förlova mig här!" Lustigt nog var det inte planen från början. 

långö

- En sommar är ingen sommar utan Syd Långö! Kanske var detta sista året jag gjorde två vändor dit, kanske inte. En sak jag vet är att detta såklart inte var sista gången vi åkte dit tillsammans med tanke på hur bra Daniel också trivs där. Nästa år blir det nog inget midsommar, men däremot hoppas jag på att starta en egen, gemensam, tradition som påminner om den jag är uppväxt med. 

renovering

- Vi flyttade - igen! Den här gången känns det RÄTT. Det känns som att vi har hittat hem, Torsten har hittat hem och allt stämmer. Jag hoppas att vi blir kvar här länge och att det vi startade på den här bilden, omtapetseringen av hela lägenheten, blir klart under 2009. 

*******************************************************************
2008 var också året då jag upptäckte ljudboken, något som hjälpt mig att höja antalet böcker jag normalt läser på ett år. I år har jag läst 39 böcker, varav 19 har varit talböcker. Bland alla böcker måste jag lyfta fram alla av Dennis Lehane och Stieg Larsson samt givetvis både Flyga Drake och Tusen strålande solar av Khaled Hosseini. Det stör mig lite att det är 39, och inte 40. Men, om jag räknar med allt annat jag läst under året, allt ifrån böcker om Harry Potter inför min sommarkurs och C-uppsats till boken Längta barn så har jag nog kommit långt över 40 ändå. 

2008 har även bjudit på: kent live i Västeråshallen, en av de bästa kentspelningar någonsin, 5 nya barn i min närmaste vänkrets där såklart Minna måste nämnas först av alla eftersom jag fick träffa detta underverk när hon var bara 2 minuter gammal och eftersom jag faktiskt hörde henne födas. Andra underverk är de tre jag redan nämnt och Emilia och Sörens Ilon. Detta var också året då jag blev bestulen under chockartade former i somras, jag valde bort en Lassekonsert, vi gick vidare i vår kamp och Dr J blev en bild av hoppet förkroppsligat. 

Rent yrkesmässigt så hittade jag fler kollegor att luta mig mot, sådana som inte faller i stormen. Jag fann ännu mer stöd och support i min chef som måste vara bland de bästa människokännarna som finns. Jag fick också ett diplom från en saknad elevgrupp där de utnämnde mig till "årets favorit" med en motivering som inte var långt ifrån att framkalla tårar. 

*********************************************************************

2009 hoppas jag ska bli:
året då vi lyckas
året då jag gör slag i saken och följer Äkta Vara så långt jag kan, denna bok vänder uppochner på min värld!
året då jag för första gången får åka på solsemester
året Daniel blir massör
året jag ser Lasse live igen
året då jag läser ännu mer ;)
året då jag bestämmer  mig för att träna eller inte träna och håller fast vid det!
kanske det året jag tar tag i min plan att ta reda på vad Ulf Lundell egentligen har att bjuda på, i musik och bokväg. 
året då min lillasyster får njuta av ett liv som student i Karlstad och att hon inser att detta är hennes grej-att hon kommit rätt.
året då min storassyster också får lyckas

året då jag håller i bloggandet!

...och det är allt, folks! Gott Nytt År på er!


Kommentarer
Linda

"året då jag håller i bloggandet!" . jippi!



och ja, det kommer bli året ni lyckas :)

2009-01-04 @ 16:48:18
URL: http://boje.bloggspace.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0