Jullovet har börjat

...och jag är redan uttråkad. Det är inte ett bra tecken alls! Igår roade jag mig med att baka saffransbiscotti och som min vän L sa på kvällen så känner jag mig som att jag blivit farmor eller mormor. Sista veckan har jag alltså bakat pepparkakor, bröd, biscotti och gjort chokladtryffel. Allt med bra utgång vill jag gärna lägga till. De där saffransbicottina (?? är det pluralformen?) var jag tvungen att lägga in i skåpet nu för annars skulle det inte bli några över till släkten på onsdag. Det var ju ändå det som var tanken, att jag skulle ta med dem hem då. Idag har jag tagit en promenad efter att ha gett katterna vi passar mat. Igår läste jag som sagt ut en bok, nu har jag inte börjat på någon ny, men jag vet att det finns att göra i alla fall. Jag har ju också den där C-uppsatsen att göra. Men, det är som lillasyster sa igår, anledningen till att jag inte får något gjort är för att jag har så mycket tid på mig att göra det. I morgon ska jag tvätta, på tisdag ska jag baka igen, den här gången bröd till jul. Jag känner mig verkligen som en pensionär som bara kan göra en sak/dag. 

Igår var jag hos L och tittade på film. Vi såg "Stop-Loss", vilket är en film jag absolut rekommenderar! Den handlar om soldater i USA som tvingas tillbaka till kriget i Irak fastän de blivit lovade att avsluta sin tid i armén. Det är en bild av Irakkriget som verkligen inte smickrar herr Bush och den överraskade faktiskt oss båda två. Se den!




Kommentarer
nil

vad bra! jag minns när den där filmen kom och att jag verkligen ville se den. sen glömde jag bort vad den hette :( antecknar nuså. nu har jag något att göra imorgon med! (den här tristessen blir till en jakt. kan man hitta EN sak att göra per dag så är det en lyckad dag....)

2008-12-21 @ 12:44:09
URL: http://strakhat.wordpress.com
Linda

jag älskar det du bakat! sitter och frossar här framför tvn. tack söta du :)

2008-12-21 @ 15:13:18
URL: http://boje.bloggspace.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0