Tomtar på loftet

Jag gillar verkligen inte överdrivet utsmyckande av hus och allt möjligt så här till jul. Det får gärna vara smakfullt och personligt, men så där USA-inspirerat galet, energislösande mycket kan jag gärna stå över och tittar åt ett annat håll när jag ser dessa spektakel. Men, däremot så gillar jag dessa actiontomtar som jag sett på flera håll i stan idag, bland annat denna tomte på väg in genom takfönstret på ett hus jag passerade på vägen till stan. Lägg också märke till de små tomtarna som hänger på sidan av huset på väg upp till/ner ifrån fönstret på gaveln. Detta gör mig bara glad och jag går och småler hela vägen hem när jag ser sådana här saker. 

tomte
Tomtar på loftet?

Här kommer en till bild, enbart för lilla mammas skull:

Till mamma
Se vad fin den blir!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0