Gräsänka

Vilket otroligt fult ord det där är, gräsänka, men nåväl, hellre det än en gräslig änka....Gräslig kan man ju känna sig ändå lite då och då. I dagarna tampas jag till exempel med att jag måste gå och ta ett nytt foto till mitt körkort, eftersom mitt blev stulet för en vecka sedan. Jag känner inte att jag är i en fas, varken hårmässigt eller annat, då jag har lust att ta ett foto som ska visa mig i 10 år framöver. Nix... Men jag antar att jag måste ta tag i det, helst idag.

Sambon har åkt till föräldrarna tillsammans med sin bror, hans sambo och min bil. Jag fick välja att stanna hemma eftersom ingen av oss hade kattvakt, och vi har 4 katter som faktiskt måste ha mat och lite omsorg de här dagarna. Jag valde att stanna hemma, även om jag gärna hade åkt med. Men, å andra sidan känner jag mig rätt nöjd med att slippa åka de där 50 milen så snart igen, och dessutom har jag nu tid att plugga, läsa böcker, gå och träna och i stort sett göra precis vad jag vill här hemma i 4 dagar.

Igår tittade vi på Sagan om de Två Tornen och sambon orkade hela med en gång, jag tror faktiskt att han börjar bli lite van vid det här med fantasy nu.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0