"Man ska ju inte klaga.."

...fast eftersom jag är svensk så klagar jag. Jämt! Jag klagade härom kvällen när vi letade Torsten och det var 15 grader ute och jag klagar nu när jag vaknar till att Daniel säger "Det är 45 grader ute" (givetvis är det inte det, det är vår termometer som ligger rakt i solen på balkongen, väl?) Jag har klagat i fler dagar. Trots att jag klagar så vet jag ju att jag tycker det är trevligt att vi får uppleva sommar i år, vilket vi verkligen inte fick förra sommaren. Men, i vissa avseenden inser jag att jag verkligen är min lillasysters syster, för jag får panik, jag blir sur och irriterad. Jag fråser och pustar, och nej, jag ligger inte på någon strand någonstans och lapar sol. Däremot badade jag kvällsbad vid Lövudden igår och det var det bästa på hela dagen. Mitt humör förbättrades avsevärt efter det badet. Kvällsbad borde vara obligatoriskt för mig för att få upp humöret. Jag ska försöka få med Daniel även idag. Så länge inte algerna invaderat Mälaren så går det ju fortfarande att bada, och då ska det badas!

Lillasyster har gjort en dokumentation på bilddagboken över vad man behöver när det är varmt ute. Jag funderar starkt på att komplettera den här hemifrån. Det finns vissa saker man inte klarar sig utan nämligen, just nu klarar jag mig inte utan mitt sovrum hela förmiddagen och balkongen framemot kvällen. Det är de svala läger jag har här hemma - än så länge. När jag hade svettats klart på gymmet i förmiddags (och ja, jag är förbannat duktig som tar mig igenom den pärsen, som att det inte vore varmt nog!) så såg jag att Daniel hade messat mig bilder på olika fläktar han kunde tänka sig att köpa idag på jobbet. Jag skrev KÖP i alla mina svar och till sist kom vi överens, via sms, om en golvfläkt med orginalpris på 400, men personalpris på hälften så mycket. Jag erbjöd mig snabbt att åka och hämta den, men Daniel sa att den gick att cykla med. Jag tackar min lyckliga stjärna för att han förstår hur oerhört jobbigt det här är för mig. Jag hatar att svettas!

Jag har ägnat min dag åt gymmet, Stieg Larsson, disken samt åt att lyssna på Jens Lapidus som sommarpratade på radion. Han hade en del smart att säga och framförallt en helt okej musiksmak.

Snart har vi en soda stream, mer kolsyrat vatten åt folket!


Kommentarer
Linnea

Jag följer gärna med och badar någon kväll. Bara att hojta!!!!!!!!!!!!!!! Har ju gips på en arm så kan inte ta mig någonstans själv.

2008-07-27 @ 15:04:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0