Utslagen

Jag har återigen varit borta från omvärlden, avklippt från både telefon och internet. Jäkla tur att mobilen finns i sådana knipor. Åskan tog vår telefonidosa i söndagskväll. Javisst, det dundrade utav bara helvete (rent ut sagt) här då, men jag var snabb som sjutton och drog ur sladden, för jag visste ju att detta kunde hända. När jag sedan försökte starta upp nätet på måndagen så var det bara att inse fakta-åskan hade varit snabbare än jag (givetvis, alla känner vi ju till uttrycket snabb som blixten, eller hur?) Men, det gick snabbt med posten för en gångs skull och vi kunde anse oss upplopplade redan på onsdagen igen. Skönt när sådant bara flyter.

Igår var jag utslagen på stranden tillsammans med kära storasyster som hade tagit bilen hit. Det var väldigt trevligt att hänga en dag och väldigt skönt att även få kasta sig i sjön ett par gånger. Hettan som kommit nu är inte skonsam på nåt sätt och jag vet inte vad jag tycker egentligen. Sambon påpekade igår, efter att jag beklagat mig om att man inte kunde göra nåt alls utan att bli svettig, att "tänk hur det blir i februari då". I februari ska vi åka på utlandssemester med hans familj nämligen, och tro inte att jag inte tänker på det där med värmen. Men, jag har gett mig tusan på att även jag väl nångång ska kunna åka utomlands - MEN jag behöver inte få det påpekat på det sättet..vilket jag såklart också replikerade med.

Utslagen på soffan, har jag varit minst ett par timmar varje eftermiddag. Jag, Carrie, Samantha, Miranda och Charlotte. Efter bion Sex And the City för snart 3 veckor sedan beställde jag hela boxen och nu plöjer jag säsong efter säsong-trots att solen skiner utanför. Man behöver inte dyrka solen bara för att den behagar titta fram. Man behöver verkligen inte jaga solbrännan som ska bevisa att du minsann varit utomhus i solen heeeela sommaren. Jag jagar inte cancer, jag jagar inte rynkor, men jag håller med om att det är skönt att vara ute i lagom dos och då enbart om det finns badmöjligheter i närheten.

Torsten ligger utslagen på golvet, han var ute hela natten.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0