KÖP!

Min köpmani hittar tillbaka till nya höjder. Jag tror allvarligt att näthandel är farligt för människan. Det är liksom bara alldeles för lättillgängligt. Igår beställde jag, eller förbokade ska man väl säga, Anna Ternheims nya skiva på Bengans, en skivbutik på nätet som jag varit trogen för alla mina Ternheim, Lasse och kent-köp senaste åren. Jag förstår faktiskt inte att jag inte bokat den tidigare, I Love Ternheim-ju! Direkt efteråt gick jag in på netonnet för att kolla om den där lilla söta mp3-spelaren jag hittat nu finns för beställning, och ja då, det fanns den. i rosa och allt! Så det blev en sådan, och en söt förpackning, och sen lurade jag på D att vi nog skulle beställa den där -lilla- radion som vi "behöver" till köket. Det är väldigt mycket som jag-behöver-har jag märkt. Jag har förbaskat lätt att skapa mig ett behov. Som den här mp3-spelaren nu då. Jag har en ipod shuffle, i love it! Den är smidig, lagom stor och fungerar superbra ihop med min ibook, men....den räcker inte till för mitt boklyssnande som även det tagit större plats än jag trott från början. Jag har lokaliserat ett totalt I-landsproblem nämligen. Jag vill lyssna på bok när jag cyklar, är ute och går och tränar. Men! När jag sitter och rättar på skolan på eftermiddagarna kan jag ju för 17 inte lyssna på bok, då missar jag antingen boken eller elevens jobb, något får stryka på foten, så då behöver jag musik istället. För att jag måste lyssna på något är glasklart. Jag har inte koncentration nog till att ha andra ljud omkring mig när jag sitter så där... Så, lösningen blir ju given... jag behöver 2 spelare! Nu blev det inte en till ipod.. får se om jag ångrar mig. Jag är lite oroad över den kommer att vara svårare att ladda, krångligare.. vi får väl se. 
Nu ska jag ta mig till gymmet och sedan ner på stan för att inhandla nya skor att gå utomhus i och något litet litet till Frida och Eriks nya lilla tjej ( som jag fick träffa ca 3 minuter gammal i onsdags då Frida levererade barn i hög fart medan jag passade Selma...ja jisses!)

Jag har haft mitt första handledningssamtal via Marratech med min handledare för c-uppsatsen. Tänk, tänk, tänk om det verkligen blir en uppsats till sist... 7 år senare! Ingen skulle vara stoltare än jag. Mot biblan och fjärrlån av viktiga böcker. 


Kommentarer
nil

inte för att vara sån. men varför köpte du inte bara ett minneskort till mobilen och laddade över musiken på det ist för en ny mp3spelare? det hade säkerligen blivit billigare för större utrymme och dessutom en sak mindre att släpa på.



anders har börjat konstatera att jag är en dyr flickvän att ha. jag kontrade med att du är dyrare :D han tyckte dock inte det gilldes för att ni har mer inkomst :( mina senaste inköp (på mindre än en vecka): 6 par trosor, kajal, maskaraborste, kläder till julafton(mer än 1 plagg) för att inte tala om böcker från pocketshop. sen hade vi skorna...det bara rullar på. och jag vill ha MER.(hostbehöver mer menade jag ju..host)

2008-11-09 @ 16:24:23
nil

inte för att vara sån. men varför köpte du inte bara ett minneskort till mobilen och laddade över musiken på det ist för en ny mp3spelare? det hade säkerligen blivit billigare för större utrymme och dessutom en sak mindre att släpa på.



anders har börjat konstatera att jag är en dyr flickvän att ha. jag kontrade med att du är dyrare :D han tyckte dock inte det gilldes för att ni har mer inkomst :( mina senaste inköp (på mindre än en vecka): 6 par trosor, kajal, maskaraborste, kläder till julafton(mer än 1 plagg) för att inte tala om böcker från pocketshop. sen hade vi skorna...det bara rullar på. och jag vill ha MER.(hostbehöver mer menade jag ju..host)

2008-11-09 @ 16:25:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0