Nätshoppingens köpdjävul

Har ni tänkt hur otroligt lätt det är att handla på nätet? Det är bara att klicka lite här och klicka lite där, kontrollera uppgifterna och hålla andan när man klickar på "skicka" (eller vad den nu heter på just den sidan) knappen. En av mina kollegor hade skrivit om ett samtal med hennes man i sin blogg för ett tag sedan, citat: "Jag vill göra nåt kul. Kan vi inte handla något på nätet?" Jag läste och skrattade instämmande. Jag beställer inte dyra saker, men nog fan beställer jag kanske lite för många saker.

På sista tiden har jag varit på jakt efter en ny jacka. Jag har hittills beställt hem 2 olika från olika nätbutiker. Inga stora pengar, men tillräckligt för att mitt klädkonto ska skjuta i höjden. Men, ingen har varit riktigt bra, så jag har snällt skickat tillbaka dem igen och mitt konto har dragit en suck av lättnad. Saken är bara den att varje gång jag hittat en ny jacka, så har jag även hittat något annat att beställa, och de sakerna verkar alltid passa utmärkt. Jag gjorde det nyss igen, hittade en ny jacka att beställa hem för att prova, och ett par byxor, och en kjol. Jag blundar och klickar, och tänker att kanske kanske så är det något som inte passar. För passar de så kommer alla sakerna att bo i min garderob inom kort. Det är bra att beställa kläder...ingen annan har provat dem, slängt dem på golvet i provhytten eller svettats på dem. Fast det blir dyrt... Men å andra sidan så handlar jag så ytterst sällan kläder på stan ändå, det finns så mycket annat att lägga pengarna på där.

Nästa månad måste vi lägga pengar på tapeter igen. Vi har hittat tapeter till kök, hall och vardagsrum. Tyvärr kostade fondtapeten till vardagsrummet över 500 :-/rullen. Kanske ändrar vi oss, kanske slår vi på stort, vi får se. Hallen nästa i alla fall.

...och faktiskt...så fick jag ju mössa och halsduk gratis nu när jag beställde...Så de så!


Kommentarer
Åsa

Jag köpte en jacka förra månaden som jag faktiskt är supernöjd med.. jackor är svårköpta dessutom. När jag dessutom hittade ett par schyssta stövlar kunde man ju tro att mättnaden efter nya kläder lagt sig.. men icke.. bara att inse att man nog aldrig kommer förbi den delen s

2008-09-21 @ 10:57:09
nil

jag hittade ju också en jättebra jacka online och är supernöjd. tillbehör? en kjol och en kofta plus en halsduk man fick gratis ;) man kan ju inte bara gå runt i jackan, då fryser man. inbillar jag mig iaf =)



2008-09-21 @ 12:03:58
Ullis

tack för ert stöd mina kära systrar ;)

2008-09-21 @ 17:14:01
nil (svar från min blogg)

ja det är klantigt. men jag skyller iaf inte på mina lärare. problemet verkar ligga i att jag blir registrerad på kurserna, men finns inte med i betygskatalogen när betygen ska sättas. nu har jag blivit uppmanad att kolla med alla berörda lärare för den här terminen att jag verkligen är registrerad i dexter så att jag slipper det här strulet när kompleteringarna ska in. för då finns ingen tid. nu hinner de iaf rätta till det, om jag fattar rätt. men jag fattar inte varför det ska hända mig hela tiden! arg

2008-09-24 @ 19:16:01
nil

rättelse: jag får betygen satta (för så dålig koll har ju inte lärarna ändå, de vet att jag läser kursen) men sen verkar det gå snett uppe på utbildningskontoret och så förs det inte in på mitt betygsdokument. ngt sådant. jag fick 100 förklaringar idag..

2008-09-24 @ 19:17:20
Tina

Men Ullis! Har du handlat på HM igen? Såg att man minsann fick en gratis halsduk & mössa.. alltid något. He he...



Kram från kollegan som hade skrivt om ett samtal med sin man... kan man ÄRLIGT talat inte ge ut en bok som heter typ: "Dialoger från äktenskapet"?!

2008-09-25 @ 23:13:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0