Ny renovering på gång

Vi hittade tapeter vi gillade i fredags och samma kväll föreslog jag att "vi ju kan börja riva lite i hallen, nu när vi har tapeter i alla fall". Sagt och gjort, vi började riva och Daniel var så klart inte nöjd förrän alla tapeter var nere. Nu har vi spacklat och slipat och hostat damm och kommer väl bli tvungna att våttorka många gånger om till för att det ska bli helt dammfritt. Jag hatar slipdamm! 

Kvar att göra: tvätta tak, måla tak 2 gånger och sedan få upp tapeterna. Målet är att bli klara innan mor och far kommer på besök på lördag.

Projekt sovrum har kommit så långt som att vi nu fått upp 3 gardiner av 4 (måste köpa ett till gardinfäste till skenorna för att få upp den sista panelen). Nu saknas fortfarande nya handtag till garderoberna, ny färg till fönster och garderobs"ram", samt lämna in garderobsdörrarna. Vi måste köpa sänglampor också, så att jag kan få läsa i lugn och ro.

Projekt renovering för kropp och själ går vidare, nu med poängjakt igen, nån jäkla måtta får det ju vara!

Idag började Desperate Housewives äntligen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0