Att vara stark?

 

Att vara stark är inte
att aldrig falla
att alltid veta
att alltid kunna

Att vara stark är inte
att alltid orka skratta
att hoppa högst eller
vilja mest

Att vara stark är inte
att lyfta tyngst
att komma längst eller
att alltid lyckas

Att vara stark är
att se livet som det är
att acceptera dess kraft
och att ta del av den
att falla till botten
slå sig hårt
och komma igen 

Att vara stark är
att våga hoppas
när ens tro är som svagast

Att vara stark är
att se ett ljus i mörker
och att alltid kämpa
för att nå dit

 



Kommentarer
Zarah-Lou

Otroligt vacker dikt! Har du skrivit den?



Och ang. kattsanden så är det ett OTROOOLIGT intressant fenomen. ;D

Men det kommer nog upphöra här hemma snart när en Pee-Wee intar vårt hem till katterna, den ska man ha pellets i nämligen =/

2009-04-28 @ 16:21:54
URL: http://zarlei.com/
Zarah-Lou

Ja, den var superbra! Jag har väldigt svårt för att fastna för dikter, men den där var verkligen sann!!



PeeWee, nu när jag gick in på hemsidan står det "Peewee kattströ", men jag har för mig att det är någon slags pellets..

http://www.peewee.se/



Jo, "träpellets" är det visst. :)



Har aldrig testat peewee, men jag har bara hört en massa gott om denna, att den ska vara enkel, luktar inte och helt enkelt oslagbar! :)

2009-04-28 @ 19:18:42
URL: http://zarlei.com/
Anonym

Hejsan

Hamnade här via designa din blogg. Har samma problem som du och undrar om du löst det... Jag får inte heller till det med länkningen. Rutan kommer upp men fladdrar liksom förbi och stannar helvit. Det går inte att skriva i länken :(

Jag har testat med popups men det hjälpte inte.

Såg när jag var här att även du gillar att läsa. Kul. Gillar boktips.



Lotta

2009-04-28 @ 20:21:57
ulrika

Svar till Lotta: Jag hoppas att du kommer tillbaka hit och läser då eftersom jag inte kunde svara i ett mail till dig. Till sist så löste sig problemet genom att jag valde "byt redigerare" och kom till html-redigeraren. Förut hade jag testat det, men då genom att trycka på den lilla ikonen "html" och det var inte samma sak. Man ska alltså byta med hjälp av länken i höger nedre hörn under rutan. Där går det att länka, men man måste knacka ner egen kod. Kan du den biten? Skriv annars igen. Jag kan ytterst lite html, men den biten kan jag, dock inte så mycket mer avancerade saker.



Titta gärna in igen.

/Ulrika

2009-04-28 @ 20:54:36
Lotta

Klart jag kom tillbaka :)

För att kolla svar och för att få fler boktips.

Jodå jag har listat ut hur man länkar med html. Men det är smidigare med popupen. För mej funkar den, popupen, i Firefox men inte i Safari. Vilket webläsare har du?



Tackar för svaret och jobbar vidare...

Lotta

2009-04-29 @ 13:32:16
URL: http://elensar.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0