Det är 1988 och har precis börjat snöa

Den här boken av Sigge Eklund la jag märke till för ett bra tag sen och bestämde då att jag bara skulle läsa den. Jag tyckte om titeln och jag tyckte väldigt mycket om framsidan. Boken heter alltså Det är 1988 och har precis börjat snöa och handlar om en man som hittar en kartong full av kassettband som han spelat in under sin uppväxt. När han lyssnar igenom dessa band kastas han tillbaka i tiden och återupplever många bra, och dåliga, minnen från tiden då han växte upp med Mona, Mats och brodern Lukas i Akalla utanför Stockholm. Mest handlar det om Mats. Mats, som är fadern som mannen (som jag inte får något namn på) hela tiden försöker komma nära. Både när han är en liten pojke och senare i livet försöker han hela tiden förstå sig på Mats, och imponera på Mats, ta reda på vem Mats egentligen är och hur han ska få reda på mer om denna man som är hans far, en person som bör stå honom så nära, men är så långt borta. 
Boken är tunn och inte svår att läsa, rent språkligt. Dock är innehållet desto svårare att ta till sig och det krävs i alla fall att man är vuxen när man läser denna bok, det är i alla fall min åsikt. Jag tycker fortfarande väldigt mycket om omslaget....är det fadern han jagar, eller springer han ensam genom livet?


Kommentarer
Anonym

Den boken har jag också tittat på :)

Den och många andra... Just nu läser jag Fallen av Oats. Hon har länge varit en sån där som jag vill läsa men inte riktigt orkat/gillat. Har lagt ett antal böcker av henne åt sidan. Men Fallen är riktigt bra och kanske jag vågar mej på Blonde sen.



Jag har köpt adobes elements, ett mindre bildprogram som är väldigt likt photoshop fast mycket billigare. Det finns ett program på nätet som är ok http://www.pixlr.com/editor/?loc=sv

eller det här att ladda ner http://www.gimp.org/macintosh/



Jag har precis samma erfarenhet som du att vissa saker fungerar i Safari och vissa i Firefox och bestämde mej för att använda Safari. Men kanske kan köra just bloggen i Firefox...



Lotta



2009-04-29 @ 16:18:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0