Svinhugg

Nästa bok färdigläst. Denna bok är skriven av en västeråsare vid namn Marianne Cederwall. Jag lånade den här boken av min gamla granne och vän, Sofia, mycket för att hon också känner Marianne. Boken heter, som ni ser "Svinhugg" och utspelar sig på Gotland i nutid. Mirijam och hennes excentriska väninna Hervor anländer till Marijams gamla hemö i början av sommaren. Mirijam har en egen agenda för varför hon är där, för det är inte enbart för att rusta upp det gamla kapellet, där hon tänkt bo ett tag. Hennes mål är hämnd!
Det här var en lättläst och bra bok. Inte superdjup, men så där så att man myser lite när man läser den. Jag har hört att det ska bli fler böcker av Cederwall och jag ser fram emot att läsa dem också. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0