Vinsugna? I know the place to go.

Jag skulle vilja slå ett slag för en av mina äldsta vänners högst seriösa blogg. Seriös för att den inte, liksom min, ligger på något blogghotell och innehåller min vardag, utan seriös för att det är en -riktig-blogg, så som bloggar "ska" vara. Ni hittar denna blogg  här (och jag tror att jag lyckades med en länk för första gången i denna bloggs historia!). 

Tove, som huserar i denna blogg, är verkligen en av mina äldsta, äldsta vänner. Vi lärde känna varandra genom brev, på brev, på brev, på brev. Sen jag var 12 år brevväxlade vi om livets alla ljus och mörker (och i tonåren finns det så mycket ljus och mörker att man blir mörkrädd ibland). Tove har varit mitt stöd genom hela livet, så känns det. Nu för tiden skriver vi inte brev längre. Det var nog länge sen det blev ett riktigt brev. Breven har bytts ut mot sms, telefonsamtal och ett och annat sällsynt besök i verkligheten. Från en brevvän till en äkta vän helt enkelt! När jag var runt 13 så hade jag säkert nästan 50 brevvänner, men Tove är den som alltid stannat kvar närmast hjärtat, och för det får hon nu en liten plats i min blogg också. 

Tack! För att du är du, och för att du finns kvar än. Vår historia är sällsam och kommer att hålla i sig länge till. 

... och du, det kanske blir ett brev snart, vem vet?


Kommentarer
Anonym

Det är klart att man blir alldeles rörd när man läser en sån sak. Du är en underbar människa och det är snart 20 år av vänskap som flutit under broarna. Det ska inte underskattas! Dessutom, tack för att du gillar bloggen...:)

Kram, kärlek och evig vänskap! (tror att jag kan bemöda mig med såna ord efter allt som skett i våra liv!)

2009-04-21 @ 20:11:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0