Bortalängtan

En gammal vän och kårkollega ringde mig nu i kväll. Det var ett samtal med ett mycket roligt meddelande. Jag ser nu verkligen fram emot april. Samtalet fick mig också att se hur ett annat liv kunde ha varit, ett liv kvar där. Eller, jag vet ju inte hur det skulle ha varit, men en sak är säker: Vi skulle ha umgåtts mer om jag hade bott kvar. Vi hade hängt på Marres då och då fortfarande och kanske skulle jag hittat in på kårhuset för fika något oftare än nu (dvs aldrig). Det som är mest synd med en flytt är de vänner man flyttar i från och som man lovar att höra av sig till ständigt, men som till slut blir ett dåligt samvete i telefonboken i mobilen. "Jag önskar att jag ringde enbart för att höra hur det är med dig, men jag har ju faktiskt ett ärende också." "Det är tur det, annars skulle vi ju aldrig höras." Jag saknar Falun och vännerna där - men Västerås och vännerna här är också så stor del av min värld nu. Jag vet inte vilken fot jag skulle stå på om vi faktiskt stod inför ett val. 

I morgon åker vi till Landvetter. Det blir flyg till Lanzarote för en veckas ren semester med Daniels familj. Jag känner mig nästan löjligt förväntansfull inför en resa till blått hav, solsken och allt vad det innebär. Jag har ju faktiskt aldrig åkt på en sådan här resa förut, jag har alltid hävdat att jag bara skulle bränna mig. Nu är det upp till bevis. Jag kommer i alla fall inte att skriva här förrän vi är hemma igen, så trevligt lov (för er som är lärare/elever i den här regionen).


Kommentarer
Åsa

Jag hoppas ni får en jättebra semester nu, det är ni sååå värda.



KRAM

2009-02-19 @ 08:57:51
nil

svar från blogg: jag har läst en bok av henne tidigare och tyckte om den, så det finns lite hopp om den här iaf. läshastighet är inte allting, det ska ju finnas böcker att läsa med. efter den här har jag ingen aning om vad jag ska läsa. ha en trevlig semester! nu ska jag gåoch käka frukost.

2009-02-19 @ 09:45:33
URL: http://strakhat.wordpress.com
Jessica

trevlig resa

2009-02-19 @ 15:59:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0