Genomless

Vissa dagar går inget som det ska verkar det som. De två lektioner jag haft idag blev pannkaka med extra mycket ägg båda två. Jag blir så less på AV-systemet på det här bygget. Jag orkar inte släpa halvglappa maskiner tvärs över skolan för att sedan bli tvungen att höra på elevernas gnäll om att det ändå inte kommer att fungera, och såklart gör det inte det när det väl ska kopplas in heller. Okej, nu jobbar vi på det här och det ska bli bättre...men just nu är det så jäkla tidsödande att försöka göra något annorlunda och använda uppdaterade texter (läs nyheter) för en gångs skull. Jag blir bitter och less!
Vad är det dessutom med elever som inte ser sitt eget bästa ens i krislägen? Hela tiden är det någon annans fel, och själva verkar vissa inte ens bry sig om det går bra för dem eller ej? Det kanske är mina ambitioner och förväntningar som måste dras ner, men jag är rädd att de träffar golvet om jag drar ännu lägre.
Nej, idag var inte någon bra dag, och nu måste jag dessutom konka tillbaka kanonen, ljudet, datorn och en miljard sladdar. 


Kommentarer
Sofia Wennerström

Åhh, jag känner verkligen igen det där! Något som förstärker den genomlessa känslan ytterligare är när man väl har fått en fast projektor och ljudanläggning med tillhörande dvd/vhs i sitt klassrum, och ljudanläggningen sedan blir stulen!!! Förmodligen av någon elev eller kompis till någon elev. Tänker eleverna någonsin på sitt eget bästa, kan man då undra?!?



Gillar din blogg!

Sofia

2009-02-02 @ 22:08:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0