Mot nordligare breddgrader

Jag vaknade halv sju, gick upp och stängde av alarmet. Stefan hade skickat Lasse-citat: "När varje dags känns likadan, kom ihåg mig då." Saknar han oss månne där borta på Finnslätten? Hur som helst svarade jag tillbaka: "Detsamma. Just nu är varje dag verkligen likadan dessutom." DET är sant. Jag går upp, och sen går jag och lägger mig igen. Nu, till och med en lördag är jag uppe i samma tid som när jag ska jobba, men den här gången av roligare och andra orsaker. Jag och min kollega E åker idag mot Falun för att hälsa på en gammal kollega och vän, N, som bor där nu för tiden. Så, äntligen får jag återse Falun i all sin vinterglans (väl?). I can't wait. 

Igår såg jag Lasse spela på "Skavlan" på svt. Lasse brukar inte göra sådana framträdanden, vadan detta? Dessutom blev han presenterad av Måns Zelmerlöv, som knappt är värdig nog att få putsa Lasses skor. Tur att Måns hade vett nog att presentera honom som "Kungen Lars Winnerbäck". Ingen som tagit sig fram genom att vika ut sig i kommersialismen är värdig att vara med i samma show som Lasse. Snacka om snabbmat möter Äkta vara!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0