All heder till Lunchpasset och Suss

När jag gick i gymnasiet, sista året var det tom, då tränade jag som en idiot. Jag gick på Step mest, det var liksom nytt och hypat då. Step och Body pump och någon enstaka gång Aerobics. Jag gick varje dag! Jag överdriver inte, jag gick varje dag! Det var tom så att de som ägde stället där jag tränade, Lunchpasset (som låg bekvämt bara ned för backen från mitt hus, knappt 50 m bort), fick säga till mig att inte träna så mycket. Ibland tränade jag dubbelpass, först Step och sedan Body pump. Det var otroligt! Jag vet inte om jag var stark, så här i efterhand, men jag hade en jäkla kondis och hoppade upp och ner och över den där steplådan som ingenting. Jag orkade ALLT!(och lite till oftast) Jag tog verkligen ut mig, jag lovar!
Suss hette hon som tillsammans med sin syster ägde Lunchpasset, och hon hade de bästa passen, den bästa peppningen och de roligaste, nyaste stegen. När jag lämnade Oxelösund sörjde jag Lunchpasset!

I Falun blev det bara inte bra. Jag testade det enda gymmet i stan och trivdes inte, jag började träna i Borlänge, men trivdes inte. Jag la av med träningen helt, och det var skönt på ett sätt, men ändå inte på ett annat. Så jag tränade på Må bättre, men det funkade bara inte. Långt senare började jag träna på Friskis och gick på spinning. Jäklar vad jag spinnande! Flera gånger i veckan! Sen tappade jag sugen totalt, och skrev in mig på Må Bättre igen. 

Sen flyttade jag!

I Västerås skrev jag in mig på njoy det första jag gjorde. Problemen med ryggen gjorde att jag fick överlåta mitt träningskort. Jag tror att jag ändå tränade ett par gånger/vecka före ryggen kajka ihop till sist. När jag var något bättre skaffade jag ett 3 månaderskort på Friskis och gick på lite gympa, men kom liksom inte igång. Sen tränade jag ett par månader på njoy igen, men ryggen var fortfarande inte bra. Till sist la jag ner tränandet och var nöjd med mig själv som jag var. 
Detta höll i sig tills Daniel flyttade till stan. Alla som känner oss vet att Daniel är den vältränade av oss, den med muskler, uthållighet och självdiciplin. Jag är bara en svag stackare med dålig koll på mig själv jämfört med honom. Så, tillsammans skaffade vi kort på Nautilus för ca 1 år sedan. Det gick faktiskt ganska bra, särskilt i somras, då gick det till och med strålande! Under hösten blev det sämre med träningen och i december när jag blev sjukskriven så tog det stopp. Nu är jag inte ens sugen på att gå till gymmet på Nautilus längre, trots att det ju gick SÅ bra och jag blev SÅ mycket starkare (tyckte jag). 

Så, idag har jag skaffat mig ett halvårskort på Friskis - igen. Nya lokalen på Rocklunda ligger SÅ bra till från jobbet, och jag är trött på att själv vara ansvarig för att kroppen ska bli tränad. Jag var på ett pass idag och en sak kan jag säga er: jag har INTE blivit starkare alls av gymandet, för jag orkar fortfarande inte göra armhävningar.

Jag vill hedra Suss och Lunchpasset, för det verkar som att bättre än så blir det aldrig igen!


Kommentarer
Tina

Så... du har varit och smyggympat minsann! Ska själv uppgradera mitt kort till både gym/gympa. Kanske kan jag höra armhävningar då. Ha ha...

2009-01-28 @ 20:40:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0