En ny jag

Idag har jag spenderat förmiddagen på stan och slängt omkring mig väl använda pengar. Jag har dels varit och skaffat mig nytt hår, alltså en ny frisyr. Mitt hår har varit katastrof senaste veckorna och nu hoppas jag bara på att det inte bara var frisörens magiska händer som kunde göra mitt hår friskt, utan även jag. Trots att jag hade bestämt mig för att bara klippa mig så hade jag omöjligt kunnat stå emot när vi pratade om hur mitt hår är en katastrof och att en shot i form av superduperinpackning kan hjälpa, trots att den kostar 240 kr. Så, sagt och gjort. Här är jag i mitt nya, väldigt raka hår: 
nytt hår
Ja, jag vet att det är suddigt, det är lite av charmen också. 
Eftersom det verkar som att de bästa korten på mig kommer till när jag ska ta kort tillsammans med Daniel så blev det även ett sådant suddigt kort:
vi igen
Så, väldigt rakt och prydligt. Eller som frisören sa det "Du har ju ett ganska fyrkantigt ansikte, men det är fint och det ska vi ta fram!" Jag gillar folk som kan säga sådant. Hon sa även att jag hade fina ögonbryn, vilket jag tycker är en bedrift av någon som aldrig gör något åt dem. Tackar så mycket Anna på Kloak (bloggen vägrar göra länk, men se: www.kloak.se). 

Efter denna stund i klippstolen gick jag och mötte upp D på café. Han pluggade teori, körkortet är på G. Jag gick vidare till min kiropraktor och knakade så det räckte för 500kr. Nu kan jag äntligen röra nacken som jag vill igen, den har inte fungerat så här bra sen innan jag blev sjuk. Svängen på stan avslutades med ny foundation från Clinique, lika billigt som alltid, och lunch på Kalles. Efter det övningskörde ca en timme. Det går framåt för D och jag får sitta bredvid, hålla i mig och säga "nästa höger, nästa vänster, titta åt vänster, växla ner" och framför allt glädjas med honom åt hans framgångar.


Kommentarer
Linda

hon har rätt, frisören. det blev kanonfint verkligen!

2009-01-07 @ 17:02:19
URL: http://boje.bloggspace.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0