Ett avbrott från vardagen

Jag klarade av att titta på De halvt dolda igår. Jag bestämde mig för att titta eftersom så många säger, och det har även stått i tidningen, att detta är det bästa Gardell gjort. Efter min hyllning av honom förra helgen så kände jag mig tvingad. Jag vill för 17 inte missa det bästa som han gjort någonsin. Det var hårt, men jag tittade och led med de trasiga människor som Gardell valt att lyfta fram. Det som gör så ont är ju att detta inte bara "är på tv" som Daniel sa åt mig efter andra avsnittet (det jag var tvungen att avbryta), utan att det här händer runt omkring oss hela tiden. Men jag är glad att jag tittade, och nu ska jag se nästa, det sista, avsnittet på torsdag.

Idag tittade vi på Billy Eliot, jag och mina 8or. Jag började nästan gråta i klassrummet, tur att det var mörkt. Men faktiskt, det är en oerhört stark film. Om ni inte sett den - se den!

Jag har börjat se fram emot vårt avbrott från vardagen i v 9 nu, rejält.Igår kom ju mina nya somringa kläder också. Det gjorde inget lättare.

Vet ni! Det är dessutom dags att boka Syd Långö-09
Då är det rätt sida av året!


Kommentarer
Fia

Jag stod inte ut, såg de 2 första avsnitten men det går inte mer...jag blir för ledsen. Billy Eliot, däremot älskar jag!!

2009-01-16 @ 21:34:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0