David Eddings

För ca en vecka sedan meddelade min lillasyster mig via en länk att David Eddings är död. Han dog 2a juni. Sorg. 
För er som inte vet vem David Eddings är så skrev han, tillsammans med sin fru, några av de mest kända fantasyböckerna (enligt mig :)) Utan hans Belgarion så hade jag aldrig fastnat ordentligt för fantasy och utan hans Sagan om Elenien så hade jag nog inte heller kommit in på genren fantasy alls. 
Nu är han död, liksom hans fru, som gick bort före honom, och det tycker jag är lite konstigt. Det är inte allt för länge sen jag läste en relativt nyutkommen bok, Tjuven Althalus, skriven av honom. 

Vila i frid David Eddings, och TACK för allt du skrivit. Jag läser Polgara nu, för jag var tvungen att plocka fram något av dina verk med en gång. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0