Internationella ALS-dagen

Idag är det den tionde internationella ALS-dagen. ALS är en HEMSK sjukdom som drabbar mellan 200-250 personer i Sverige varje år, ändå satsas det inte lika mycket på forskning som runt andra sjukdomar. ALS har dödlig utgång, än så länge. Det finns bromsmedicin, men inte någon egentlig hjälp.
Jag har en nära släkting som har ALS och jag lider av att tänka på hur han förändras hela tiden. Det blir för ytligt att skriva om det så här för sorgen är för stor för att ens ta in, så att förklara det i en blogg är rent utav dumt. Jag passade på att träffa min släkting igår, när jag var hemma i hemstaden, och eftersom det var länge sen vi sågs så märkte jag såklart en markant skillnad sen sist. Jag sörjer den person han alltid varit, men att träffa honom igår fick mig ändå att återigen inse hur viktig släkten är, och hur mycket jag älskar honom, trots att vi har så knapp kontakt.

Läs kort om ALS-dagen här , och om du ser en insamling till forskning om ALS, så skänk en slant, för min släktings skull om inte annat.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0