Nytt steg i renoveringen

(Måste börja med att skriva att det är så irriterande att jag ibland kan bluetootha över bilder från mobilen, och ibland inte.)

Idag har vi tagit tag i vardagsrummet. Vi bestämde ju tapeter för ganska länge sen och köpte dem förra fredagen. Idag var vi ute på Erikslund och köpte takfärg, täckpapp och täckplast, och när vi då kom hem var det såklart svårt att inte sätta igång. Daniel fick något vrålflyt på att riva stooora tapetlängder (och det är ju det man vill) så det slutade med att jag fick sopa rester och göra annat. Jag hade inte samma flyt, helt enkelt. Jag är djupt tacksam för att alla strukturtapeter vi haft i vår lägenhet varit spaltbara och faktiskt enkla att ha att göra med. Nu har vi bara lilla rummet kvar sen och där är en annan typ av tapet och andra svårigheter, men å andra sidan är det så litet. 

Vi tittade också på nytt vardagsrumsbord, tv-möbel och matta ute på Erikslund och otroligt nog har vi bestämt oss, OCH vi har pengarna till det (prisa skatteåterbäringen)!

Kul att vara igång igen, och jäklarns vad jag ser fram emot när det blir klart.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0