Polgara - Besvärjerskan

Som jag skrev härom dagen så läste jag Polgara, med tanke på att David Eddings har lämnat vår värld och jag var tvungen att hitta tillbaka till min favoritserie av alla serier, Belgarion. Egentligen hade jag tänkt njuta av Belgarion serien som ljudbok här under sommaren, men nu fick Polgara komma emellan. 
På engelska finns denna bok endast som en bok, liksom föregångaren "Belgarath-besvärjaren" också endast var en bok, men så typiskt Sverige så gör de om en bok till två. Jag vet att alla som läst Robert Jordan lidit av samma fenomen genom åren. Jag valde att köpa böckerna på svenska 2002 och därför har jag alltså nu läst första halvan och ska genast kasta mig in i nästa bok. 
Jag lämnar handlingen i boken utanför den här gången. Det får räcka med att jag säger att man måste läsa denna bok sist. Först Belgarion, sen Mallorea, Sen Belgarath och sist Polgara. 

Nu, andra halvan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0