Måndag hela veckan

Jag beklagade mig förra veckan om att mornarna i mitt liv ser precis likadana ut, på minuten i stort sett. Jag och några kollegor pratade om filmen Måndag hela veckan och jag menade att innan jag stiger in på jobbet på morgonen så skulle det lika gärna kunna vara måndag hela tiden. Nu är det måndag igen.

Rutiner är viktiga har jag hört, och det har nog även vår minsta katt hört. Han har nämligen en rutin som får mig att skratta varje morgon. När jag kommer upp så är det maaaaat som gäller, men grejen är att när han väl får mat så äter han ytterst lite. Istället sätter han fart in på toa och uppenbarligen så gör han det stora när han väl är där. Efter lådbesöket så inträffar sedan det som jag och sambon kallat för "bajsrundan" för han kutar som en tok genom hela lägenheten, mattor flyger oskyldiga från sina platser och den som står i vägen får sig en smäll. Jag antar att han känner sig lättare (?) Roligt är det i alla fall.


Kommentarer
Åsa

Tea har oxå en sån bajsrunda som hon kör så man vet precis vad som har hänt och hon verkar så mycket gladare efter det s de är knäppa de små liven.



I natt drömde jag dessutom att Tea stod på havsbotten och jamade och ville komma upp.. men andas det kunde hon så förträffligt på egen hand... skumt..



KRAM

2009-03-16 @ 12:06:46
nil

hahah! våra katter har minsann ingen bajsrunda. Men däremot så är det klart att man inte kan äta upp all mat utan att bajsa. Asus äter alltid pyttelite, sen går han och tömmer magen innan han direkt återvänder ut till köket för att äta mer O.o

2009-03-16 @ 13:34:17
URL: http://strakhat.wordpress.com
Linda

Dags att blogga snart? ;)





ps. den där chilin ska ja allt kolla upp!

2009-03-20 @ 07:10:10
URL: http://boje.bloggspace.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0