Många viljor, så lite tid

Jag vill:
åka till skultuna fabriksbutik, läsa bok, gå ut och gå, skriva omdömen inför mittermin.
Jag borde:
tvätta, träna, skriva omdömen, skriva uppsats, gå ut och gå, hitta kläder till lördag.

Jag skulle vilja ha mer tid, men vad får jag! Jo, en timme kortare istället.

Måste också tillägga att jag gillar att titta på bilderna från Earth hour på nätet. Det är något mäktigt och magiskt över att se så stora, kända byggnader som parlamentet i London, pyramiderna i Egypten och Taj Mahal i Indien släckas ner ett efter ett. Det ger någon form av unison vilja som jag får vara delaktig i. Det känns bra! Jag hoppas nu bara att människor också förstår att bara för att man släcker ner en timme/år så behöver man inte bränna alla lampor man har årets resterande timmar. Apropå lampa så passade inte lampskärmen till lampfoten i hallen och jag tror inte vi köper ny lampfot, så nu är det istället min sak att göra mig av med den, tyvärr. Kollade runt lite på ikeas hemsida igår och såg att "mitt" tyg kommer in på lager i morn igen, tacksamt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0