När verklighet verkligen blir verkligt

Vi tittade på film igår. Invigde nya soffan med att bre ut oss i varin ända av soffan och bestämde oss för att äntligen se den där filmen vi haft hemma sen i somras. Många har sagt åt oss att se den och nu senast igår blev jag tillsagd av en kollega att jag -var tvungen- att se den. Så, sagt och gjort, nu var det dags. 
Och vi tittade, och tittade.. det var en ganska lång film. Lång, men bra. Men inget blev som jag ändå trott att det skulle bli, som jag ändå hoppats. Jag inser hur naiv jag var, och att jag kunde ha vetat om slutet innan, likt min lillsyster gjort när hon såg den, eftersom den bygger på en verklig historia. Men, istället visste jag ingenting och det är jag rätt glad för. 
Efteråt var jag halvt förstörd, om inte helt. "It took me off guard" som det heter. Jag googlade lite och genom nätet hittade jag verkligheten bakom allt och där blev en film, som jag visste var byggd på en verklig historia, verkligen verklighet. Jag var smått paralyserad kan jag lova.
Under natten har jag drömt förvirrande drömmar som alla haft något att göra med filmen, hemska drömmar som jag bara ville skulle ta slut. 

Jag vill använda den här filmen i skolan, den och verkligheten bakom. Hur? Vilka? När? Var? Är ni redo?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0