SOL

Vaknade tidigt, tidigare än önskat. Var det inte senast igår vi pratade om att köpa persienner till våra småfönster i sovrummet? Det är dags nu i alla fall! Det var solen som väckte mig, och även fast jag gillar sol så här när det bör bli vår, så är det lite segt när man inte vill vakna klockan sex. Vardagsrummet och köket badade i ljus när jag väl släpade mig upp efter nio någon gång. Efter frukosten bestämde vi att det var absolut läge för en promenad. Jag bestämde att nu skulle jag minsann inte ha vinterjackan i alla fall. Fram med vindjackan från i våras, Daniels gamla, jag måste köpa en egen, en ny. En tjocktröja verkade vara en bra plan i alla fall. När vi hade gått 100 meter var det redan för varmt för jacka. Jisses vad det värmde idag! Vi gick ner till Lögarängen, köpte glass och gick längs med Mälaren. Det var verkligen en perfekt vårpromenad och den gav massor av energi, och hopp om en grön vår snart. 

Vi pratade ett tag om varför man går på isen... Det var nämligen jättemånga ute och gick på isen där nere vid Lögarängen. Vi konstaterade att det måste ha något med en vilja att trotsa naturmakterna att göra. Stämmer det? Jag har aldrig haft någon längtan efter att vandra ut på isen, men så många gör det,... Vad har det med att göra? Berätta för mig!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0