Svinalängorna

 Jag har precis läst ut Svinalängorna av Susanna Alakoski, Augustprisvinnare 2007. Detta är ytterligare en av mina "ska ha läst"-böcker som stått i min bokhylla i mer än ett år. Nu är den läst. Hade jag inte läst Mig äger ingen för ett år sedan så tror jag att denna bok hade tagit mer på mig. Den ÄR gripande. En barndom i ett av de sämre områdena i Ystad skildras utifrån Leenas familj och hennes vänner. Föräldrarna är periodare och Leena och hennes syskon har det allt annat än lätt. De gånger Leena väl vågar rapportera till polis eller socialen så händer inget heller och hon tappar hoppet mer och mer för varje gång. Vänskapen är viktig. Utan vänner hade Leena gått under, helt klart.
Jag vet inte om detta är en självbiografi, vet ni mer om det? 


Kommentarer
Anonym

Ja nu är det sommar när Långö har öppnat!!

2009-06-08 @ 20:06:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0