Träningshitler?

Igår var jag och tränade step (step up för er som direkt tänkt på stepdans). Jag har ju förut berättat om min träningskarriär och hyllat Lunchpasset där jag tränade under gymnasiet. Då tränade jag step, tusan vad jag tränade step, säkert 5 kvällar i veckan. 
Igår åkte jag så till Friskis för att gå på deras step1 (som jag i min enfald trodde betydde enkel-bas-step). Jag vet ju om att min kondis inte är bra, jag blir ju för tusan flåsig av att gå upp till lägenheten, 3 trappor upp, så det var en utmaning. 

Han som ledde passet såg ut som John Locke i Lost och flåsade på som min gamla gymnasieidrottslärare, LE, även kallad idrottshitler. Jisses!!! Jag var helt slut och fick bälga i mig vatten både tre och femton gånger under passet. 

Men jag gick! Och jag tränade och det var fantastiskt skönt! Tänk om jag någon gång skulle hitta tillbaka till det flås jag hade när jag var 18, det skulle vara underbart. Men, tacka vet jag fortfarande Suss och Lunchpasset. Det var alltid roliga pass och intimt liksom, inte så många som var där. Fast, jag har nog insett att en av anledningarna till att jag tyckte det var så bra också är att jag orkade så jäkla mycket då. Jag studsade ju fram över brädan på den tiden, nu var jag oroad för att jag skulle trilla över den i all utmattning.


Idag ska jag jobba. Första dagen på tre veckor. Det känns bra!


Kommentarer
Carolina

Hoppas du får en bra arbetsdag.

2009-05-18 @ 10:47:44
URL: http://bjorkarikanada.blogspot.com
Anna

Lycka till första dagen på jobbet! :)

2009-05-19 @ 16:13:31
URL: http://annasellner.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0