Best of LW


Som en egen hyllning, samt upptakt till konsert 2/12, har jag idag skapat en "best of Lasse" lista i itunes. Jag hade ju tänkt bränna ut denna på skiva, men det blev ganska många låtar. Jag bestämde mig för 2 låtar från varje skiva, så därför har ju inte riktigt alla kommit med som skulle kunna vara med och en del har kommit med i annan version än de egentligen är i i orignalversionerna. T ex är ju "Tvivel" från Live skivan massor gånger bättre än den på Solen i Ögonen. Jag plockade låtar från "Risajkling" och från en Liveskiva från för ganska exakt 8 å sedan också.

lasse-lista

Listan, för er med lite sämre syn än jag har ;):

Från "Dans med svåra steg":

1. Tretton trappor upp

2. Av ingens frö

Från "Rusningstrafik":

1. En av alla dom

2. Rusningstrafik

Från "Solen i ögonen":

1. Pollenchock och stjärnfall

2. Solen i ögonen

Från "Kom":

1. Kom

2. Måste vara två

Från "Singel":

1. Om tiden vill ifatt

2. Du hade tid

Från "Live - För dig":

1. En svår och jobbig grej

2. För dig

3. (från cd 2) Tvivel

Från "Risajkling":

1. Mer än vad jag har

2. Vänta

Från "Live 2/12-01":

1. Elden

2. Jag vill gå hem med dig

3. (cd 2) Aldrig riktigt slut

4. (cd2) Kom änglar

Från "Söndermarken":

1. Lång väg hem

2. Söndermarken

Från "Stort liv":

1. Stort liv

2. När sommaren kommer

Från "Vatten under broarna":

1. Elegi

2. Hjärter dams sista sång

Från "Daugava":

1. Om du lämnade mig nu

2. Jag har väntat på ett regn

Från "Tänk om jag ångrar mig och sen ångrar mig igen":

1. Du min vän i livet

2. Jag får liksom ingen ordning

 

Fast.... det är ju idag det....



Kommentarer
nil

ojsan hoppsan vad annorlunda vi tänker :D

2009-11-02 @ 12:02:24
URL: http://strakhat.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0