En tv-fundering

(aka dagens I-landsproblem)

Jag har tänkt på en sak i ett par veckor nu och nu tror jag att jag ska skriva ner mina funderingar. Det är nämligen så att jag vet inte om jag ska tacka tv4 eller om jag ska svära åt dem. Så här är det:

I våras bestämde ju tv4 att tydligen ingen tittade på Lost längre, så de körde världens bästa serie på världens sämsta sändningstid, knappast primetime längre, utan 22.40 på tisdagar. Det blev ju till att spela in om jag skulle orka med att titta. Om jag var trött då så är det inget i jämförelse med vad jag är nu för tiden, och här kliver nu mitt problem in i bilden. Av de få serier jag följer förutom Lost så är Heroes en klar favorit. Nu var det ca ett år sedan Heroes senast gick på svensk tv och jag började så smått ge upp hoppet när jag plötsligt såg en liten, liten reklamtext mitt i ett annat program, ren slump alltså, om att Heroes skulle börja dagen efter-kl 22.40. Så, dagen efter spelade jag in det och tittade dagen efter det. Den dagen råkade jag, som av en slump, prata med mamma på telefonen och hon bara nämnde i förbifarten att Heroes ju gick idag också. DÅ insåg jag att det skulle gå hela veckan, varje vardag, kl 22.40. "Kanon" tänkte jag och laddade videon. Jag hade ju läst att tv4 nu skulle sända 25 avsnitt så jag såg fram emot en lång, mörk höst med Heroes som ljuspunkt.

Det är bara det att nu har t4 visat Heroes varje vardag i 4 veckor och den här veckan går de sista av de 25 avsnitten. Varje dag har jag spelat in och sen har jag kollat ikapp, om inte dagen efter så på helgen. Trogen som jag är. MEN, jag kan inte bestämma mig om tv4 är respektlösa eller vad som är problemet? Varför gör man så med en av de bästa serierna de sänt? Varför tror de att ingen vill titta? Varför göra så när det gått ett år och säkert fler än jag väntat? Det känns liksom inte bra. Men samtidigt är jag tacksam eftersom det händer så mycket och jag inte behövt vänta en vecka mellan avsnitten, det är högst dubbelt det här.

Vad tycker ni?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0