Jag-en djurvän

Idag har jag gjort en hjältemodig insats, fast jag vet att det samtidigt kanske inte hjälpte så jättemycket, men det kändes bättre i hjärtat i alla fall.
För någon dag sedan såg jag att Mio var väldigt fascinerad av något i fönstret i vardagsrummet. När jag tittade närmare upptäckte jag en stor fluga, närmare spyfluga kanske, som satt mellan fönstrena. Jag vet inte hur den kom dit, men antagligen genom någon ventil eller så. Stackars!

Jag såg den sen igår igen och påpekade detta för Daniel, som inte tyckte att det fanns så mycket att göra åt saken. Vi kom ju fram till att om vi släpper ut den så är det antagligen för kallt för den utomhus ändå, så hur som helst skulle den inte klara sig. Stackars!


Så nu på morgonen, efter Daniel gått till jobbet, bestämde jag mig för att ta i tu med saken, för han hade bara tyckt jag var larvig om han varit hemma. Så, efter jag shasat bort Mio från fönstret så blev det till att öppna upp, skruva flera långa skruvar för att få i sär alla tre fönster och sedan släppa ut den stackars flugan. Den var så slut att den föll ner på golvet och sedan klättrade upp på min hand när jag skulle få ut den i friheten igen. Stackars!

Nu kanske den fryser ihjäl, ja, jag vet. Men, den får i alla fall göra det i den miljö där den hör hemma, inte kvävas ihjäl mellan våra fönster så att vi dessutom blir tvungna att ta hand om liket sen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0