Dumt?

Jag tog en promenad nyss. Jag gick till loppisen på Bäckby och tillbaka. Jag bör tillägga att jag inte rört på mig så mycket sen maj ungefär. tragiskt, men sant. Jag har dock insett att jag måste försöka röra mig mer, för min skull, för barnets skull, och för förlossningens skull (ett tag kvar, men jag har förstått att man kan förebygga en hel del genom att röra på sig.) Så, idag gick jag till bäckby då. Fram och tillbaka är det en promenad på 7000 steg, och det är i alla fall mer än vad jag rör mig på vardagarna, för SÅ stor är inte min skola.
Hur som helst. Jag hade 40 kr med mig. Egentligen tänkte jag inte köpa nåt alls, vi behöver inget. Jag skulle kolla vad han som alltid står där tar för sina snes spel eftersom Daniel vill köpa ett beg sportspel till sneset, det var allt. På vägen insåg jag att jag var hungrig och bestämde mig för att jag skulle köpa en korv med bröd och en läsk när jag kom fram. Sagt och gjort. Sen kollade jag priset med den där snubben (80 kr) och gick sedan en lov runt bordet och kikade lite. Nästan på sista bordet hittade jag en skål, en jättefin glasskål i blått. Jättefin verkligen! Vad kostade den? Jo, 40 kr! Jag hade då 15 kr kvar... Dumt?
Det blev ingen skål, såklart, och jag orkar faktiskt inte åka tillbaka för att köpa den (om den finns kvar än), för vi behöver den inte. Vi behöver däremot en massa annat för de ynka kronor som ensamma skramlar kvar på bankkontot... så nej. Dumt?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0