Jag tänker på Brokeback

Vi tittade på Borkeback mountain igår. Det ÄR en bra film, det finns så mycket i den filmen, men det krävs verkligen att man tittar klart på den för att förstå (och vissa kanske inte fattar ändå för att de är så totalt inskränkta och homofoba att de inte kan ta in ett budskap från filmen alls).
Det är så mycket kärlek och sorg.
Ni som känner mig vet att jag verkligen ta åt mig av filmer, ni andra kanske minns detta inlägg från januari. Det är bara så... ibland kan mitt hjärta svämma över, och min hjärna också-av alla tankar som en film kan föda. Jag är tacksam för det, men ibland blir det nästan för mycket


Kommentarer
Fia

Jag vet - den är så himla fin & hemsk & underbar.

2009-09-05 @ 10:36:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0