This could be love!

Hur ska jag göra för att visa Dirty Dancing i skolan? Det känns väldigt aktuellt att nu i dagarna förgylla mina elevers dag med denna fantastiska film för att hedra Patrik Swayzy (som jag aldrig kunnat stava till efternamnet på). Hur? Om jag kör en uppgift till så funkar det ju, men det funkar INTE med något tema vi kör just nu med åttor och nior. Eller... ska jag klämma in det i genretemat med åttorna? Jag vet inte... jag vet bara att jag vill.
Tänk... när pappa kom hem från jobbet och tittade på slutscenen 14 gånger i sträck. Jag tror att han slitit ut band 31 (30?) för all framtid. Tur att dvd blev ett alternativ.


Kommentarer
nil

Angående minnen: tyvärr är det som så att, hur bra din plan än låter, så är det inte så mitt huvud fungerar. jag kan tänka allt det där du skriver men det känns bara som skit ändå. det är något jag får dras med en gång om året varenda år, helt enkelt. jag baserar mitt svar på erfarenhet, så. men tack ändå :)



ang tv-serier: meh. jag har ju faktiskt sett ett par ep av desperate. men jag får rysningar längs ryggraden av hela grejen. tyvärr. och ja, just nu är det mkt kriminalserier. men jag ser ju på annat med! är inte mitt fel att det inte finns ngn sci-fi den här säsongen som är värd namnet :(



jag har försökt se idol varje kväll iaf. anders bagge är true true en stjärna. heroes slutade jag ju se i..uhm...början av s3 tror jag. eller om det var mitten av s2.

2009-09-17 @ 18:37:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0