"Rpatz"

Okej... Jag drömde om Rpatz i natt, så nu måste jag få ur mig det här. (Att jag nu skriver Rpatz är för att jag tycker det är så urbota löjligt att han verkligen fått detta smeknamn.)
Alltså: Robert Pattinson, som spelar Edward i Twilight. Jag skrev ju att jag inte kunde sälla mig till alla skrikande småtjejer när det gäller honom och nu ska jag förklara lite mer.
När jag hörde att det var Robert Pattinson som spelade Edward Cullen var jag inte riktigt nöjd. Första filmen hade ju redan kommit ut när jag hade kommit så här långt så det var inte så mycket att diskutera, för uppenbarligen var redan varenda tjej under 30 kär i Pattinson som Edward vid det här laget. För mig var Pattinson = Cedric Diggory i Harry Potter och den Flammande Bägaren, och that's it. HUR i helvete skulle Cedric kunna bli Edward Cullen liksom?? Cullen som är ... the man!
När jag hade sett "Twilight" insåg jag att .. vem fan är Cedric egentligen? Tusan också, men Pattinson ÄR Edward Cullen på något magiskt sätt. Okej, fine, very nice och allt det där. Han ÄR en jäkla bra skådis, och imponerar faktiskt på mig en hel del. Bara en sån sak som att kunna dölja att han egentligen är britt, det tycker jag är stort. Skådisar som kan byta brittiska mot amerikanska eller tvärtom imponerar på mig, helt klart.
Men så kommer vi till Pattinson som sig själv.... Jag är -inte- imponerad alls. Som jag skrev någon gång förut: What's up with the hair? Och attityden? Och på något sätt så lyckas han samla ihop det bästa av sitt utseende när han spelar Edward, men uppenbarligen finns det en fulsida också (alla har en fulsida, jag vet..). Jag vet inte... Jag tycker bara att har man fått äran att spela Edward Freakin' Cullen så lär man på något sätt vara MER än Pattinson är. Fast, jag förstår att det är världens tryck på honom att han ska vara mer Cullen-lik och det är ju inte på riktigt liksom.
Äsch. Jag märker att jag bara svamlar. Skitsamma. Ge hit "Eclipse" nu, så har jag något nytt att titta på och analysera.


Kommentarer
Camilla

Läst detta?

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article6925683.ab



Ha en mysig helg! :)

2010-04-09 @ 22:31:12
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0