Om åren som gick: 2000-2010; 2001

Å vad jag önskar att jag hade foton! Men på den tiden hade jag ingen digitalkamera och jag har inte någon scanner här hemma (eller orken att hålla på). Men det finns foton, massor av dem! Om du är här någon gång så får du gärna titta på dem.
Falun 2001:
Jag hade insett att jag inte skulle bli lärare (!) och försökte ge mig på att läsa Engelska B, men det gick åt skogen efter bara ett par veckor. Istället läste jag Litteraturvetenskap C. Jag har fortfarande kvar min C-uppsats att skriva från den kursen. Skolan var INTE prio ett. Kåren och den olyckade kärleken kom alltid, alltid, i första hand. Kvällarna med te och tända ljus och djupsinnat prat med vännerna på huset var viktigare än allt vad skola hette. Csn-lånet var lön för en möda jag inte tog mig an. Jag började jobba natt på hotell, i receptionen och det höll i sig under våren och halva sommaren.
På sommaren ville jag bara vara i Strömstad, men jag hade ingenstans att bo. Jag åkte dit sista månaden och bodde 2 veckor på vandrarhem, 1 v hos en kompis och 1 v på Långö. Jag jobbade en vecka på Silverpilen och åkte sedan hem till mitt älskade Falun igen.
Mer människor kantade min väg. Martin var viktig, likaså hans andra hälft Sören. Marcus i Uddevalla var viktig, likaså Peder, men viktigast var alltid mina vänner på huset. Jag lyssnade konstant på Lasse och bröt bara av med kent någongång ibland. Jag började längta efter en riktig lägenhet, men hade separationsångest de luxe. jag var vice ordförande för kårhuset och visste inte vad jag skulle bli när jag blev stor. På hösten läste jag Mediekommunikation A, men blev inte klar med alla poäng och de är de enda poäng jag beslutade mig att strunta i.


Kommentarer
nil

och så kastade du chokladgrodor i vattnet vid strömstad :)

2010-01-21 @ 11:57:01
URL: http://strakhat.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0