Om åren som gick: 2000-2010; 2002

Falun, 2002:
Jag flyttade! Jag grät när jag gjorde det, men jag flyttade verkligen och jag älskade min lilla lägenhet på Södra Mariegatan 16. Jag har nog aldrig älskat en lägenhet så mycket som den. Jag hade kunnat bomma igen dörren och bara stannat där resten av året. Det var min borg!
Jag läste Socialantropologi A och misslyckades gravt med en av tentorna, 3 gånger tog det innan jag gav upp och sedan tog tag i den 2004-2005 istället. Jag prioriterade fortfarande inte det jag kanske bör ha gjort, men det fanns så mycket annat att leva för än skolan. Kåren tog all tid jag hade. Jag var ordförande för Kårhuset och fick sommarjobb på Hemköp, där jag sedan också jobbade kvar under hösten. Jag lyssnade fortfarande på Lasse och kent och annat blandat svenskt. Jag levde med min playlist i Winamp. Jag hade en hejdundrande inflyttningsfest i nya lägenheten och aldrig har jag nog haft så många omkring mig som jag kallade mina vänner. Jag träffade P. P var den mest olyckade kärleken någonsin.
Jag spenderade pengarna jag tjänade på Hemköp och njöt nog rätt bra av livet. Jag träffade min, intill dess, största kärlek någonsin när jag en dag i September bestämde mig för att skaffa katt. Jag har aldrig haft katt innan dess, bara mina rådisar som ju tyvärr inte blev så långlivade. Jag mötte Torsten och han blev som en stor, skinande sol i mitt liv. Älskade Torsten! Sen mötte jag och Torsten Ix, men Ix var bara med oss ett år tyvärr. Jag läste Sex- och samlevnad, Socialpsykologi och något annat som jag redan glömt.... bara för att pussla ihop till 20 p/termin.
Jag blev övertalade till att kandidera till att bli Vice ordförande för Falu Studentkår, ta studieuppehåll och göra det här med kåren på "riktigt" istället. Jag ställde upp, och jag vann, och sedan var framtiden för kommande 18 månader ganska så utstakad.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0